Szeged pályaudvar
Szegedet 1854-ben érte el a vasútépítés, de érdemleges állomásépület csak 1858-ban épült, amikor a vonalat Temesvár irányába továbbépítették. 1902-ben a megnövekedett forgalomhoz és a városhoz immár jobban illő középületként a MÁV átépítette Szeged állomásépületét. Az épület historizáló stílusban épült Pfaff Ferenc építész tervei alapján. Ez az egyetlen nagy állomásépület, ahol az előtér és a vágányok között emeletnyi szintkülönbség van, mégis érdekes, hogy nem építettek kézenfekvő szigetperont a vágányok közé.
A II. világháborúban több bombatámadás érte az állomásépületet, bár az elsődleges célpont a rendezőpályaudvar volt. Főleg az épület homlokzata, tetőszerkezete és a perontetők sérültek. A háború utáni első felújítás 1964-ben volt, ami egyben némi bővítést is jelentett. Az épületet 2006-ban eredeti formájában felújították.
A műemléki helyreállítás terveit Hajós Tibor építészmérnök és kollégái nagy hozzáértéssel és szakmai alázattal készítették el.
Az épület funkcionális korszerűsítése révén, egy Magyarországon egyedülálló, kétszintes utastér alakult ki, amelyek egymásba nyílóan biztosítják az utasforgalmi területek áttekinthetőségét, és naponta mintegy tízezer utas kulturált kiszolgálásának feltételeit. Az eredeti értékek megőrzése, helyreállítása mellett - az emeleti váróterem tervezett színvilágát is megváltoztatták, a bontás során a régi étterem mennyezetén talált, Kacziány Ödön: Baccháns lakoma című, 1902-ben készült nagy értékű olajfestményének restaurálása érdekében - a MÁV nagy hangsúlyt fektetett a modernizációra és az akadálymentesítésre is. Az utastérben a vakok, és gyengén látók akadálymentes hozzáférését a burkolatba épített vakvezető sáv segíti; a kerekes székkel közlekedők részére - télen fűtött - rámpákat, a földszinti utascsarnokban liftet építettek. Új szolgáltatás a mozgáskorlátozottak speciális igényeit kielégítő WC és a turisták részére kialakított zuhanyozó, valamint az ügyfél- és idegenforgalmi tájékoztató centrum. Az érkező utasok kényelmét a főlépcsőház eredeti megjelenését nem zavaró mozgólépcső is szolgálja.
Az összesen 1, 3 milliárd forintból megvalósuló rekonstrukcióhoz Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata százmillió forinttal járult hozzá.